Multivitaminima poboljšajte pamćenje!
Ako se bojite problema s pamćenjem pod stare dane, probajte s multivitaminskim dodacima. Naime, francuski stručnjaci smatraju kako oni mogu poboljšati vještine pamćenja
Tekst: A A A



Ključ je u vitaminima
Multivitaminima poboljšajte pamćenje!

Objavljeno 16.11.2011 u 15:10

Ako se bojite problema s pamćenjem pod stare dane, probajte s multivitaminskim dodacima. Naime, francuski stručnjaci smatraju kako oni mogu poboljšati "vještine pamćenja".

Istraživači Univerziteta u Parizu su u svoju studiju uključili 4.500 osoba starih između 45 i 60 godina i podijelili ih u dvije skupine. Polovica je ispitanika svakodnevno uzimala dodatke prehrani vitamina C i E, selena, cinka i beta karotena kroz razdoblje od osam godina, dok su ispitanici druge skupine uzimali placebo.

Nakon osam godina ispitanicima je dan izbor: mogli su nastaviti piti svoje tablete sljedećih šest godina ili prestati. Nakon tih šest godina, podvrgnuti su testiranju pamćenja. 

Dok su rezultati bili slični kod većine testiranja, skupina koja je uzimala multivitaminske dodatke imala je bolje rezultate na testu dugoročnog pamćenja u kojem su se ispitanici morali sjetiti riječi iz različitih kategorija.

 Iako su samouvjereni u svoje otkriće, pariški sturčnjaci smatraju kako ipak treba ovu studiju prihvatiti sa zrnom soli, jer je moguće da je puka sreća imala svoje prste u tome. Stoga smatraju kako je potrebno provesti više istraživanja.

"Otkriće podupire dobrobitni učinak uravnoteženog unosa antioksidansa u prehrambenim dozama za zadržavanje kognitivnih funkcija, pogotovo verbalnog pamćenja", izjavili su francuski stručnjaci u časopisu American Journal of Clinical Nutritione. 


(MOJEzdravlje)