Dodaci prehrani smanjuju našu disciplinu
Istraživanje objavljeno u časopisu Psychological Science otkrilo je kako je ljudima dovoljno dati placebo tabletu i uvjeriti ih da unose nešto zdravo da prestanu mariti za zdravlje
Tekst: A A A



Rezultati istraživanja
Dodaci prehrani smanjuju našu disciplinu

Objavljeno 27.12.2011 u 09:01

Uzimanje dodataka prehrani može ugroziti zdravlje, no ne zbog njihovog uticaja na tijelo, kažu kineski naučnici.

Njihovo istraživanje je pokazalo kako uzimanje dodataka prehrani daje ljudima lažni osjećaj "neranjivosti zbog čega se češće upuštaju u rizično ponašanje."
 
Istraživanje objavljeno u časopisu Psychological Science otkrilo je kako je ljudima dovoljno dati placebo tabletu i uvjeriti ih da unose nešto zdravo da prestanu mariti za zdravlje.
 
U istraživanju su sudjelovala 82 ispitanika koja su podijeljena u dvije skupine. Prva je skupina uzimala kapsule za koje im je rečeno da sadrže vitamine dok su drugoj skupini također davali iste kapsule, ali im je rečena istina – da su kapsule napravljene od običnog šećera.
 
Rezultati istraživanja su bili vrlo zanimljivi. Naime, ispitanici koji su uzimali kapsule misleći da se radi o vitaminima nisu pokazivali jednaku volju za tjelovježbom te su se češće ponašali promiskuitetno, prekomjerno izlagali suncu i konzumirali alkohol u usporedbi sa skupinom koja je znala da uzima šećer.
 
Na kraju istraživanja ispitanicima je ponuđen izbor između zdravog uravnoteženog obroka i neograničenog pristupa švedskom stolu. Očekivano, ispitanici koji su uzimali placebo su češće birali švedski stol.


(MOJEzdravlje)