Umjereno konzumiranje crne čokolade dobro je za zdravlje srca i krvnih sudova, ali ako se jede svakog dana rizik od kardiovaskularnih bolesti raste
Obratite pažnju!
Umjereno konzumiranje crne čokolade dobro je za zdravlje srca i krvnih sudova, ali ako se jede svakog dana rizik od kardiovaskularnih bolesti raste.
Žene koje jedu umjerene količine crne čokolade imaju manju vjerovatnoću za razvoj srčanih bolesti od onih koji uopšte ne jedu čokoladu, ali pretjerano uživanje u tom slatkišu povećava rizik, pokazala su najnovija istraživanja.
Naučnici su tokom devet godina posmatrali grupu od 31.823 Šveđanki,
srednjeg i starijeg životnog uzrasta, i otkrili da žene koje su nedjeljno
u prosjeku jele jednu do dvije porcije visokokvalitetne čokolade imaju 32
odsto manje šansi za srčana oboljenja.
U časopisu Circulation: Heart failure se navodi da žene koje jedu jednu
do tri "porcije" čokolade mjesečno imaju 26 odsto manji rizik, dok žene
koje čokoladu jedu svakog dana imaju veći rizik za razvoj srčanih
bolesti.
Vođa istraživanja dr Marej Mitelman kaže da svakodnevna konzumacija crne
čokolade nije imala pozitivan učinak na zdravlje žena vjerovatno zbog
toga što su čokoladom u organizam unijele dodatne kalorije.
"Ne možete zanemariti da je čokolada prehrambeni proizvod bogat
kalorijama i da će njeno svakodnevno konzumiranje povećati rizik za
prekomjerno nakupljanje kilograma", objasnio je Mitelman.
Povezane vijesti
Ostale vijesti
