Mlijeko štiti od dijabetesa
Američki naučnici vjeruju da transpalmitoleična kiselina može objasniti zašto ljudi koji svakodnevno konzumiraju odgovarajuće količine mlijeka i mliječnih proizvoda imaju manji rizik za razvoj dijabetesa tipa 2
Tekst: A A A



Rezultati istraživanja
Mlijeko štiti od dijabetesa

Objavljeno 17.01.2012 u 12:51

Američki naučnici vjeruju da transpalmitoleična kiselina može objasniti zašto ljudi koji svakodnevno konzumiraju odgovarajuće količine mlijeka i mliječnih proizvoda imaju manji rizik za razvoj dijabetesa tipa 2.

Istraživači Škole narodnog zdravlja pri poznatom američkom Univerzitetu Harvard pregledali su podatke o gotovo 3.750 ljudi koji su učestvovali u velikom istraživanju o zdravlju srca koje se u Americi sprovodi već dvije decenije.

Naučnici su otkrili da su ljudi koji su na početku istraživanja imali viši nivo trans plamitoleične kiseline u krvi imali i manji rizik za razvoj dijabetesa tokom trajanja istraživanja.

Viši nivo trans palmitoleične kiseline bio je povezan sa zdravijim nivoom holesterola u krvi, upalnih proteina, nivoom insulina, ali i većom osetljivošću ćelija na insulin.

Doktor Dariuš Mozafarian komentariše da ovakva istraživanja koja se temelje na posmatranju zahtjevaju potvrdu u dodatnim istraživanjima koja će se sprovoditi u kontrolisanim uslovima, ali da je izraženost veze otkrivene ovim istraživanjem zapanjujuća.

"Otkrivena je gotovo trostruka razlika u riziku za razvoj dijabetesa među ljudima sa najvišim nivooom ove masne kiseline u krvi i onih sa najnižim nivoom", istakao je Mozafarian.

Stručnjaci upozoravaju da uprkos najnovijem istraživanju ljudi ne bi trebali da povećavaju unos mliječnih proizvoda obzirom da mlijeko i mliječne prerađevine mogu sadržavati velik postotak masti te stoga doprinose nakupljanju viška kilograma.

Naučnici takođe dodaju da je preporučljivije konzumirati mliječne prerađevine koje imaju manji postotak mliječne masti.


(MOJEzdravlje)