Tamnom čokoladom spriječite rak debelog crijeva
Kakao pomaže zdravlju arterija i štiti nas od krvožilnih bolesti, smanjuje krvni tlak, povećava elasticitet žila i smanjuje rizik od srčanog ili moždanog udara, snizuje holesterol, a prema najnovijim rezultatima istraživanja može nas zaštititi od raka debelog crijeva
Tekst: A A A



Dobrobiti kakaa
Tamnom čokoladom spriječite rak debelog crijeva

Objavljeno 27.01.2012 u 17:01

Kada pričamo o superhrani, najčešće se sjetimo acai bobica, lanenih sjemenki ili orašastih plodova, no sve je više dokaza kako u ovu kategoriju možemo svrstati i čokoladu! Naime, kakao iz čokolade sadrži više antioksidansa i polifenola nego neke voćke!

Kakao pomaže zdravlju arterija i štiti nas od krvožilnih bolesti, smanjuje krvni tlak, povećava elasticitet žila i smanjuje rizik od srčanog ili moždanog udara, snizuje holesterol, a prema najnovijim rezultatima istraživanja može nas zaštititi od raka debelog crijeva. 

Istraživači Instituta prehrambenih znanosti, tehnologije i nutricionizma su izazvali rak u laboratorijskih štakora hemikalijom azoksimetan (AOM). Oni štakori koji su hranjeni s puno kakaa su imali manji broj prekancerogenih lezija.
 
Dobrobiti kakaa pripisuju se procijanidinima, katehinima i epikatehinima koji pomažu u sprečavanju srčanih bolesti i raka. Naime, ukusni kakao smanjuje oksidativni stres koji može dovesti do nenormalnog rasta stanica i raka.
 
"Naši rezultati pružaju prve in vivo dokaze kako prehrana bogata kakaom može inhibirati ranu fazu nastanka raka debelog crijeva tako što sprečava oksidativni stres i priloferaciju stanica", zaključili su voditelji istraživanja objavljenog u časopisu Molecular Nutrition & Food Research .
 
Nažalost, stručnjaci nisu naveli koja se količina tamne čokolade preporučuje za zaštitu od ove maligne bolesti. No jedno je sigurno: birajte tamnu čokoladu jer ona sadrži najveći postotak kakaa. Također, nemojte pretjerivati! Zbog visoke razine šećera, ograničite se na samo nekoliko redova čokolade nedeljno.


(MOJEzdravlje)