Istraživači koji su svoje zaključke objavili u časopisu American Journal of Clinical Nutrition kažu kako nema razlike u gubitku tjelesne mase ili smanjenju masnoga tkiva između četiri dijete koje se baziraju na različitim omjerima bjelančevina, ugljikohidrata i masnoća
Što manje, to bolje
Ljudi koji žele izgubiti na tjelesnoj masi zaklinju se u razne precizne režime prehrane koji im određuju tačne omjere masnoća, ugljikohidrata i bjelančevina, ali čini se da je u mršavljenju sasvim nevažno odakle kalorije dolaze, samo da ih je manje, vidi se iz novoobjavljene američke studije.
Istraživači koji su svoje zaključke objavili u časopisu American Journal of Clinical Nutrition kažu kako nema razlike u gubitku tjelesne mase ili smanjenju masnoga tkiva između četiri dijete koje se baziraju na različitim omjerima bjelančevina, ugljikohidrata i masnoća.
"Glavni faktor gubitka tjelesne mase bilo je pridržavanje dijete. Oni sudionici koji su se pridržavali gubili su više od onih koji nisu", kaže George Bray iz biomedicinskog istraživačkog centra Pennington iz Baton Rougea u Louisiani.
Ranija istraživanja pokazala su da određene dijete, osobito one s malim unosom ugljikohidrata, funkcioniraju bolje od drugih, kaže Bray, ali naučnici nisu složni oko toga.
Bray i kolege nasumice su za nekoliko stotina debelih i pretilih odredili jednu od četiri dijete: prosječno bjelančevina, malo masnoća i mnogo ugljikohidrata; mnogo bjelančevina, malo masnoća i mnogo ugljikohidrata; prosječno bjelančevina, mnogo masnoća i malo ugljikohidrata; mnogo bjelančevina, mnogo masnoća i malo ugljikohidrata.
Svaka dijeta dopuštala je najviše 750 kalorija na dan. Rezultati su u svim grupama bili slični.
Povezane vijesti
Ostale vijesti
