Parovima smanjene plodnosti u začeću može pomoći Sunce
Sunčanje pospješuje proizvodnju ženskih spolnih hormona, uravnotežuje ovulaciju, ali i utiče na poboljšanje broja spermija, a sve to zbog uticaja vitamina D
Tekst: A A A



Uz sunce je lakše
Parovima smanjene plodnosti u začeću može pomoći Sunce

Objavljeno 01.02.2012 u 14:02

Sunčanje pospješuje proizvodnju ženskih spolnih hormona, uravnotežuje ovulaciju, ali i utiče na poboljšanje broja spermija, a sve to zbog uticaja vitamina D.
 
Parovi koji pokušavaju začeti povećali bi svoje šanse za potomstvom sunčanim odmorom, ne samo zbog opuštanja, već i zbog boljeg reproduktivnog zdravlja, tvrde naučnici Univerziteta Graz.

Vitamin D, koji je poznat kao sunčev vitamin, ključan je za ravnotežu spolnih hormona i poboljšanja broja spermija kod muškaraca, prenosi Daily Mail.

Tako se, pod uticajem vitamina D, koji se stvara u kostima pri sunčanju, razine ženskog spolnog hormona progesterona povećavaju za 13 posto, a estrogena za 21 posto, što pomaže u regulaciji menstrualnog ciklusa i olakšava začeće.

Također, vitamin D stimulira proizvodnju muškog spolnog hormona testosterona, čime jača libido muškarca. To objašnjava zašto su stope začeća u padu tokom zime i na svome vrhuncu ljeti u sjevernim zemljama, kažu austrijski naučnici. Zima utiče i na reproduktivni sistem žena, koje tada manje ovuliraju i njihova jajašca imaju manje šanse za uspješnu implantaciju u maternici.

Naučnici su do saznanja o važnosti D vitamina za začeće došli uz pomoć studije na preko 2.300 ljudi, a to su potvrdila i brojna istraživanja na životinjama. Kod glodavaca šanse za začeće opadaju za 73 posto ukoliko nisu izloženi sunčevoj svjetlosti, a nedostatak vitamina D dokazano ugrožava razvoj pomladaka.

Iako se vitamin D može pronaći u jajima, ribljem ulju i životinjskim jetrima, više od 80 posto dnevnih potreba organizam proizvodi pod uticajem UVB zraka koje upija preko kože.

- Ljudi bi mogli više vremena provoditi na suncu uz adekvatnu zaštitu te tako povećati svoje izglede za proširenje obitelji - naglasila je voditeljica studije, dr. Elisabeth Lerchbaum.


(MOJEzdravlje)