Žene koje tri puta nedeljno jedu ribu imaju niži rizik od pojave crijevnih polipa koji se mogu pretvoriti u rak u odnosu na žene koje jedu ribu manje od jednom nedeljno, pokazalo je američko istraživanje
Istraživanje
Žene koje tri puta nedeljno jedu ribu imaju niži rizik od pojave crijevnih polipa koji se mogu pretvoriti u rak u odnosu na žene koje jedu ribu manje od jednom nedeljno, pokazalo je američko istraživanje.
Istraživanje koje je obuhvatilo više od 5.000 osoba nije dokazalo da morska hrana štiti od pojave polipa, a nije pokazalo ni da konzumiranje istih količina ribe kod muškaraca rezultira smanjenjem rizika od pojave polipa.
Ranija istraživanja na životinjama pokazala su da omega-3 masne kiseline iz ribe smanjuju rizik pojave raka debelog crijeva i rektuma. Naučnici smatraju da omega-3 masne kiseline imaju protuupalni učinak u crijevu i time sprečavaju pojavu polipa.
U okviru istraživanja koje je proveo univerzitet Vanderbilt u Nashvilleu analizirane su prehrambene navike oko 5.300 osoba koje su podvrgnute kolonoskopiji. Nakon toga odvojeno su proučeni rezultati za žene i muškarce. Tim je usporedio prehrambene navike 1.400 žena koje nisu imale polipe s 456 kojima je pretragom otkriveno da imaju polipe.
Utvrđeno je da je veći postotak žena s polipima bio u skupini koja je jela najmanje ribe (njih 23%) dok je u skupini koja je jela najviše ribe njihov udio pao na 15%.
Iz tog istraživanja proizlazi da su žene koje su jele najviše ribe imale 33% manje izglede da im se pojave crijevni polipi.
Dok se u slučaju žena utvrdila veza konzumiranja ribe i pojave crijevnih polipa, kod muškaraca to nije bio slučaj i naučnici za to za sada nemaju objašnjenja osim da je za pozitivne učinke kod muškaraca možda potrebno da pojedu veće količine ribe.
Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu American Journal of Clinical Nutrition.
Povezane vijesti
Ostale vijesti
