Prava istina o yo-yo dijetama
Ciklično gubljenje i dobivanje težine nije uzrok preranih smrti, pokazuju rezultati opsežnog istraživanja američkih naučnika, ali to ne znači da je brzo skidanje i dobivanje kilograma dobro za vaše zdravlje
Tekst: A A A



Nezdravo, ali ne ubija
Prava istina o yo-yo dijetama

Objavljeno 03.02.2012 u 13:01

Ciklično gubljenje i dobivanje težine nije uzrok preranih smrti, pokazuju rezultati opsežnog istraživanja američkih naučnika, ali to ne znači da je brzo skidanje i dobivanje kilograma dobro za vaše zdravlje.

Uprkos ranijim sumnjama, osobe koje pate od yo-yo efekta i koje su dijetama puno puta gubile kilograme pa ih vraćale nisu izložene većem riziku od prerane smrti od ljudi koji nisu žrtve 'yo-yo dijeta', navodi se u novoj studiji koju citira Reuters Health.

Oko dvije trećine Amerikanaca ima prekomjernu težinu ili je pretilo, a mnogi pokušavaju smršavjeti. Međutim, dugoročno većina ljudi koji strogim dijetama izgube težinu vrate kasnije istopljene kilograme.
 
Zdravstveni učinci takvog cikličnog mršavljenja i debljanja, nazvanog yo-yo dijeta, često su bili predmet kontroverzi. Nekoliko je istraživanja tvrdilo kako osobe sklone cikličnom debljanju i mršavljenju umiru ranije. No, većina tih istraživanja nije razlikovala namjerni gubitak težine i gubitak težine zbog bolesti, poput raka, pišu naučnici u novom izvještaju studije u kojoj je praćeno 56,000 muškaraca i 66,000 žena. Kad je studija započeta 1992. godine sudionici su imali između 50 i 74 godina, a kroz 16 godina studije umrlo je oko 15,000 muškaraca i 10,000 žena.
 
Ukupno je 42 posto muškaraca i gotovo 57 posto žena u istraživanju izjavilo da je namjerno izgubilo a zatim vratilo najmanje 5 kilograma barem jednom ili čak više puta u životu.
 
Među ženama čija je težina padala i rasla 20 i više puta 16 posto ih umrlo tokom studije, u usporedbi s 15 posto onih koje su tvrdile da im težina nije nikada varirala zbog dijete. Kod muškaraca je odnos bio 29 posto prema 26 posto. Kad su naučnici uzeli u obzir zdravstvene probleme kao što su dijabetes, visoki krvni tlak i pušenje, razlike u stopama smrtnosti su nestale.
 
'Naše istraživanje pokazuje da je samo ciklično gubljenje i dobivanje kilograma ne povećava rizik od prerane smrti,' izjavila je Victoria Stevensod iz American Cancer Society u Atlanti čiji su rezultati objavljeni u časopisu American Journal of Epidemiology.
 
Ipak, stručnjaci ne preporučuju yo-yo dijete, nego konzistentno mršavljenje sporim tempom. Prethodna su istraživanja sugerirala da yo-yo dijete mogu usporiti metabolizam te zapravo dugoročno doprinijeti većoj težini.  


(MOJEzdravlje)