Odrasle osobe kod kojih su zabilježene najviše vrijednosti omega-3 masnih kiselina u krvi imale su 30% manje izglede za razvijanje poremećaja srčanog ritma od vršnjaka koji su imali najniže vrijednosti, pokazalo je američko istraživanje
Rezultati istraživanja
Odrasle osobe kod kojih su zabilježene najviše vrijednosti omega-3 masnih kiselina u krvi imale su 30% manje izglede za razvijanje poremećaja srčanog ritma od vršnjaka koji su imali najniže vrijednosti, pokazalo je američko istraživanje.
"Rizik koji je 30% manji za najčešći oblik aritmije u SAD-u prilično je velika stvar", kazao je Dariush Mozaffarian, autor istraživanja i profesor na Harvardskoj školi javnog zdravlja.
Neka ranija istraživanja sugerirala su da osobe koje jedu puno ribe, koja je najčešći izvor omega-3 masnih kiselina, imaju niži rizik od razvoja atrijske fibrilacije no druga nisu pronašla istu vezu.
Dok su se ranija istraživanja temeljila na odgovorima ispitanika o tome koliko jedu ribe, u ovome su mjerene vrijednosti omega-3 masnih kiselina u krvi kod više od 3.300 osoba starijih od 65 godina.
Tokom sljedećih 14 godina naučnici su pratili njihovo zdravlje i kod 789 otkrili atrijsku fibrilaciju.
Analizom podataka utvrđeno je da je skupina s najvišim koncentracijama omege-3 u krvi na početku istraživanja imala 30% manje izglede da im se pojavi aritmija u odnosu na one s najnižim vrijednostima.
"To su znatna smanjenja rizika", kazao je Alvaro Alonso, profesor s University of Minnesota.
Atrijska fibrilacija će se do 80. godine života pojaviti kod 9% Amerikanaca. Abnormalnosti srčanog ritma mogu voditi u moždani udar ili zatajenje srca.
Nema velikog izbora lijekova za takva stanja i uglavnom su usmjereni na preveniranje moždanih udara lijekovima protiv zgrušavanja krvi.
Povezane vijesti
Ostale vijesti
