Alkohol je štetan i u malim količinama, tvrde naučnici. Naime, dvije čaše vina ili piva na dan povećavaju rizik od raka usne šupljine, otkriva studija britanskog Centra za istraživanje raka
Rizik od raka usne šupljine
Alkohol je štetan i u malim količinama, tvrde naučnici. Naime, dvije čaše vina ili piva na dan povećavaju rizik od raka usne šupljine, otkriva studija britanskog Centra za istraživanje raka, a piše Daily Mail.
Uzrok se krije u transformaciji etanola u spoj acetaldehid koji oštećuje DNK zdravih stanica. To može biti jako opasno, naročito ako alkohol ispijamo svakodnevno, jer dolazi do taloženja acetaldehida u jetri, koji je 10 do 30 puta otrovniji od etanola, potvrđuje istraživanje.
Redovno ispijanje oko litre alkohola udvostručuje rizik od povišenog krvnog pritiska, što može prouzročiti srčani i moždani udar, a petina odraslih svakodnevno ispija više od preporučenih dviju čaša na dan. Osim raka usne šupljine, alkohol uzrokuje rak dojke, crijeva i grla.
- Ispijanje više vina nego što se preporučuje lako vam može preći u naviku, ali pazite jer vas lako može prevariti. U opasnosti nisu samo ljudi koji ispijaju velike količine alkohola nego svi - ističe britanski ministar zdravstva Andrew Lansley.
Povezane vijesti
Ostale vijesti
