Drastične dijete ne pomažu samo u smanjenju tjelesne težine i čišćenju organizma – po novim otkrićima, one nas štite od bolesti koje dolaze sa starenjem i produžuju život
Smanjite porcije
Šta nas štiti od bolesti i produžuje život
Objavljeno 21.02.2012 u 11:10
Drastične dijete ne pomažu samo u smanjenju tjelesne težine i čišćenju organizma – po novim otkrićima, one nas štite od bolesti koje dolaze sa starenjem i produžuju život.
Povremeno izgladnjivanje može vam produžiti život, iznose svoje nove spoznaje naučnici. Američki stručnjaci drže kako povremene rigorozne dijete, osim što smanjuju tjelesnu težinu, pomažu u održavanju funkcije mozga.
Nacionalni institut za starenje najprije je proveo pokus na životinjama: hranili su ih minimumom kalorija potrebnim za preživljavanje i pokazalo se da su živjele dvostruko duže.
Profesor Mattson iznosi kako su uočili da miševi koji su bili na dijeti osjetljiviji na inzulin, manje količine bile su im dovoljne i proizvodili su ga manje. Visoke razine tog hormona, koji regulira razinu šećera u krvi nakon obroka, obično je povezan sa slabijom funkcijom mozga i povećanim rizikom dijabetesa. Zatim su ispitani mozgovi obje skupine miševa i utvrđeno je da su oni s restriktivnom prehranom imali bolju funkciju moždanih sinapsi.
U ranijem istraživanju naučnici su utvrdili da gladovanje od nekoliko dana može pomoći u borbi protiv raka. Lišavanjem hrane dovodimo se u stanje pukog održanja, koji su opisali sličnim kao kod životinja koje spavaju zimski san. Pokazalo se da to doprinosi otpornosti na stres i prevenciji protiv malignih oboljenja.
Povremeno izgladnjivanje može vam produžiti život, iznose svoje nove spoznaje naučnici. Američki stručnjaci drže kako povremene rigorozne dijete, osim što smanjuju tjelesnu težinu, pomažu u održavanju funkcije mozga.
Nacionalni institut za starenje najprije je proveo pokus na životinjama: hranili su ih minimumom kalorija potrebnim za preživljavanje i pokazalo se da su živjele dvostruko duže.
Zatim su eksperiment ponovili na ljudima: pokazalo se da se na taj način srce, krvotok i mozak štite od bolesti starenja kao što je Alzeimer. 'Zaključili smo da smanjeni unos hrane, posebno kada se primjenjuje povremeno i periodično, kao što je izgladnjivanje svaki drugi dan, štiti mozak i krvožilni sistem', izjavio je Mark Mattson, voditelj istraživanja sa Univerziteta u Baltimoru Sunday Timesu, a prenosi Daily Mail.
U seriji eksperimenata skupinu miševa hranili su svaki drugi dan, a dugu skupinu hranili su redovno. U danima kada su jeli, obje su skupine imale neograničeni pristup hrani i pretpostavka je da su pojeli približno jednaku količinu kalorija.Profesor Mattson iznosi kako su uočili da miševi koji su bili na dijeti osjetljiviji na inzulin, manje količine bile su im dovoljne i proizvodili su ga manje. Visoke razine tog hormona, koji regulira razinu šećera u krvi nakon obroka, obično je povezan sa slabijom funkcijom mozga i povećanim rizikom dijabetesa. Zatim su ispitani mozgovi obje skupine miševa i utvrđeno je da su oni s restriktivnom prehranom imali bolju funkciju moždanih sinapsi.
U ranijem istraživanju naučnici su utvrdili da gladovanje od nekoliko dana može pomoći u borbi protiv raka. Lišavanjem hrane dovodimo se u stanje pukog održanja, koji su opisali sličnim kao kod životinja koje spavaju zimski san. Pokazalo se da to doprinosi otpornosti na stres i prevenciji protiv malignih oboljenja.
(MOJEzdravlje)
Povezane vijesti
Ostale vijesti
