Žene na Atkinsovoj dijeti mogle bi biti u opasnosti od srčanog i moždanog udara kasnije u životu, tvrde naučnici koji su otkrili da redovno konzumiranje velike količine proteina i vrlo malo ugljikohidrata povećava rizik od udara za više od četvrtine
Opasan režim prehrane
Žene na Atkinsovoj dijeti mogle bi biti u opasnosti od srčanog i moždanog udara kasnije u životu, tvrde naučnici koji su otkrili da redovno konzumiranje velike količine proteina i vrlo malo ugljikohidrata povećava rizik od udara za više od četvrtine.
Naučnici upozoravaju žene da slijede pravila uravnotežene prehrane te da ne pokušavaju izbaciti krompir, kruh, rižu i tjesteninu iz svoje prehrane.
Grčki i švedski naučnici proveli su 15-godišnje istraživanje na velikom uzorku od 43.400 žena u dobi od 30 do 49 godina. Kod žena čija je prehrana bila siromašna ugljikohidratima, ali bogata bjelančevinama utvrđeno je da su za 28 posto izložene većem riziku od srčanog i moždanog udara, piše Daily Mail. Odnosno, od 10.000 žena na Atkinsovoj dijeti, pet bi vjerovatno moglo pretrpjeti moždani ili srčani udar, u usporedbi s 10.000 žena normalne prehrane.
Ova studija ukazuje na potrebu za uravnoteženom prehranom, upozoravaju nutricionisti i kažu da ne treba birati između ugljikohidrata i proteina, nego kombinirati namirnice iz svih skupina hrane, kako bismo bili zdravi iznutra i izvana.
Proteini, nemasni mliječni proizvodi, kruh, ugljikohidrati bogati vlaknima, puno voća i povrća te male količine masti puno su bolji za srce i za struk od strogih dijeta.
Studija je objavljena na web stranici časopisa British Medical Journal. Tipična Atkinsova dijeta sastoji se od jaja i slanine za doručak, salate od piletine za ručak te ribe i brokule za večeru.
Dijetu je osmislio američki kardiolog Robert Atkins, koji je u 72. godini umro od srčanog udara.
Povezane vijesti
