Puno kafe može značajno smanjiti uspjeh postupka in vitro oplodnje. Danski naučnici usporedili su djelovanje kafe sa štetnim djelovanjem pušenja
Rezultati istraživanja
Puno kafe može značajno smanjiti uspjeh postupka in vitro oplodnje. Danski naučnici usporedili su djelovanje kafe sa štetnim djelovanjem pušenja.
Rezultati studije u kojoj je sudjelovalo gotovo 4.000 ispitanika pokazali su kako unos 5 ili više kafa dnevno smanjuje mogućnost začeća za 50 % te broj živo rođene djece za 40 %. S druge strane, unos kafe manji od 5 šoljica dnevno nije ostvario uticaj na ishod postupka umjetne oplodnje.
Ranije provedena naučna istraživanja dovela su u vezu ispijanje kafe i rizik od spontanih pobačaja, no s druge strane postoje i istraživanja koja tu vezu nisu pronašla. Primjerice, Cochrane meta-analiza iz 2009. godine zaključila je kako ne postoji dovoljno dokaza da bi se štetnost kofeina u trudnoći bilo potvrdila ili negirala.
Povezane vijesti
