Aspirin može da smanji rizik od raka
Osobe sa genetskom predodređenošću ka raku debelog crijeva mogle bi da prepolove rizik od obolijevanja ukoliko bi svaki dan uzimale aspirin, saopštili su naučnici
Tekst: A A A



Novo istraživanje
Aspirin može da smanji rizik od raka

Objavljeno 22.09.2009 u 08:04

Osobe sa genetskom predodređenošću ka raku debelog crijeva mogle bi da prepolove rizik od obolijevanja ukoliko bi svaki dan uzimale aspirin, saopštili su naučnici.

Ti rezultati bi mogli da dovedu do razvoja novih terapija, s obzirom da je rak debelog crijeva među najčešćim oblicima malignih bolesti u razvijenim zemljama.

Naučnici su pratili više od hiljadu oboljelih od Linčovog sindroma, genetske mutacije koja te osobe čini podložnijim obolijevanju od raka debelog crijeva, rektuma, želuca i drugih organa, ali oni čine oko pet posto svih oboljelih od raka debelog crijeva.

Polovina učesnika istraživanja četiri godine je uzimala aspirin svakog dana, a druga polovina je uzimala placebo.

U grupi koja je pila aspirin, šest osoba oboljelo je od raka debelog crijeva, dok ih je među onima koji su pili placebo bilo 16.

"Oduševljeni smo ... posebno zato što smo prestali da im dajemo aspirin posle četiri godine, a dejstvo i dalje traje", rekao je John Barron sa Univerziteta u Newcastle u Velikoj Britaniji koji je vodio ovo istraživanje.

Ranija istraživanja su pokazala da su oboljeli od raka debelog crijeva koji su uz hemoterapiju i hirurško liječenje uzimali aspirin, smanjili rizik od umiranja za 30 posto.

Stručnjaci su ocijenili da rezultati ovog istraživanja ipak neće odmah uticati na širu javnost.

"Ovi rezultati ne znače da svi treba da piju aspirin ukoliko su zabrinuti zbog mogućnosti obolijevanja od raka debelog crijeva ... Aspirin može da izazove ozbiljne neželjene efekte ukoliko se ne koristi onako kako je ljekar odredio", rekao je Henri Snoucroft iz Britanskog udruženja za istraživanje raka.

Aspirin se više od jednog vijeka koristi za ublažavanje bolova i upalnih procesa, a u posljednje vrijeme ga milioni ljudi koriste u prevenciji srčanog i moždanog udara.

Naučnici i dalje ne znaju na koji način ovaj lijek djeluje na sprečavanje rasta tumora.


(MOJEzdravlje)