Sasvim nove smjernice za sunčanje
Nakon što su shvatili da tri četvrtine stanovnika SAD-a (pretpostavlja se da je situacija slična u mnogim evropskim zemljama) pati od nedostatka vitamina D, za deficijenciju je okrivljena česta upotreba krema za sunčanje
Tekst: A A A



Trebamo li kreme?
Sasvim nove smjernice za sunčanje

Objavljeno 23.07.2010 u 19:06

S obzirom da dolazi od dermatologa, možda će vas iznenaditi, ali mnogi od njih sad preporučuju da malo vremena provedete pod suncem bez nanošenja kreme sa zaštitnim faktorom. Zašto?

Nakon što su shvatili da tri četvrtine stanovnika SAD-a (pretpostavlja se da je situacija slična u mnogim evropskim zemljama) pati od nedostatka vitamina D, za deficijenciju je okrivljena česta upotreba krema za sunčanje.

Sunčeve zrake potiču tijelo na stvaranje vitamina D, koji, potvrdile su to mnoge nove studije, jača otpornost organizma i smanjuje mogućnost razvoja određenih oblika tumora, štiti srce, pa čak smanjuje i mogućnost prehlade.

Studija iz septembra 2009., objavljena u Journal of Clinical Oncology, pokazuje da oboljeli od melanoma s većom koncentracijom vitamina D imaju tanji i ne tako opasan oblik tumora od onih s manjim koncentracijama vitamina D.

Druge studije povezale su vitamin D sa smanjenim rizikom od razvoja multiple skleroze, te raka dojke i debelog crijeva.

Manje količine vitamina D tijelo sintetizira zimi zbog oblačnog vremena, a osobe tamnije puti posebno ga teško sintetiziraju zbog veće količine melanina u koži.

Jesu li onda kreme za sunčanje nepotrebne? Ne, još ih uvijek trebamo koristiti. Zaštitite lice, vrat i šake, ali slobodno pustite da vam noge i ruke oko 15 minuta budu izloženi sunčevim zrakama bez zaštite.

Ovako nezaštićeni morate biti posebno pažljivi, te se ne smijete sunčati između 10 i 16 sati. Izlaganje ograničite na 10 do 15 minuta, dva do tri puta sedmično. Tako ćete dobiti potrebnu količinu vitamina D, a nećete oštetiti kožu.

Sunčanje kombinujte s hranom bogatom vitaminom D, poput gljiva, mliječnih proizvoda, lososa i ulja bakalara. Ukoliko imate izuzetno niske razine vitamina D, ljakr vam može propisati uzimanje dodataka prehrani. Ipak, budite oprezni, visoke doze vitamina D mogu biti otrovne, tako da ga ne smijete uzimati nepromišljeno.


(MOJEzdravlje)